. Quesadillas med sallad - RECEPT!

igår kväll blev det inte tid till mycket mer än att tvätta. till middag gjorde jag massor med quesadillas, så det blir lunch för mig idag med.



Ost och skink quesadillas med matig sallad
3-4 pers

Quesadillas - 1 förp fullkornstortillabröd, 12 skivor rökt skinka, 1 burk salsa, 2 dl riven ost.
Sallad - Romansallad, gurka, paprika, morötter, salladsmix (pujmpafrön, solrosfrön, pinjenötter) och valfri kryddblandning att blanda i (jag använde en caesar-sallads kryddmix).

Bred ut salsa på hälften av tortillabröden, och lägg sen på 3 skivor skinka ovanpå salsan. Strö över riven ost (tänk på att få ut det i kanterna så att osten blir som ett "klister" till det andra brödet) och avsluta med att lägga på ett tortillabröd överst. Värm bröden i en torr stekpanna så att osten smälter och att de får en frasig yta.

Skär varje quesadilla i 4 "tårtbitar" och servera med salladen.


på kvällen blev det en långpromenad med mamma och moster eftersom jag inte får lov att träna. kvällen avrundades med nyaste avsnittet av hells kitchen och frukttallrik.


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, jag älskar verkligen röror!



Gott med quesadillas!



Ha en fin dag du med :)

Postat av: Rebecca♥

Varför får du inte träna?

jag brukar göra quesilladas med tacosås, keso, tomat och lök... mums <3

2009-08-13 @ 22:09:26
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Ellen

Brukar också göra såna Quesadillas fast jag brukar ta tonfisk istället för skinka..

2009-08-14 @ 14:33:21
URL: http://rainoverme.blogg.se/
Postat av: Fröken Tö

Recept är till för att testas och detta ska definitivt göras någon dag!

2009-08-18 @ 03:10:28
URL: http://lizzzies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

Din mail:

Länk till din blogg/hemsida:

Feel free to drop a comment:

Trackback