. ena sidan av kroppen domnade bort

.. vilken natt. ännu en natt med knappt någon sömn.

- natten till lördagen hade jag svårt att sova inför möhippan. blev nog 4 timmar som jag sov ungefär.

- natten till söndagen (efter möhippan) mådde jag skitdåligt och spydde halva natten. antar att min mage inte är van vid en så fettrik måltid som jag åt.. pommes, kött som doppas i olja och fettiga såser. klart att magen vänder sig ut och in när den är van vid hälsosam mat. samtidigt hade jag kramper i käkarna och nacken. sov nog ungefär 4 timmar den natten också.

men igår kändes det bättre på eftermiddagen.. kommer inte hinna träna måndag och tisdag så jag tänkte att jag kunde dra ett pass på motionscykeln.  TROTS både mina föräldrars och armins avrådan så blev det 62 minuters spinning och sedan ett magträningspass. kändes riktigt skönt att jag hade presterat mycket. något jag ångrade senare...

för natten till idag blev det inte heller någon sömn knappt. låg i sängen för att sova när jag plötsligt kände hur känseln i mitt högra lår försvann. det spred sig sakta neråt och till sist kändes bara stickningar i tårna. jag försökte gå upp och röra på benet men det hjälpte inte.. från ingenstans började sen helt plötsligt min högra arm också domna bort. då började det ringa varningsklockor. skräckslagen och orolig ringde jag till sjukvårdsupplysningen. sköterskan förklarade att det kunde ha samband med min tidigare nackvärk och att jag definitivt hade överansträngt mig under träningspasset.

jag har aldrig varit så rädd kring min egen hälsa.. det tror jag faktiskt inte. tankarna började snurra, och man kunde ju inte hjälpa att tankarna direkt föll på det värsta. hjärnblödning eller vad som helst. efter ett par timmars kaos och en kalldusch så lade jag mig i sängen och somnade till sist. 

idag känns det bättre. men jag förstår att armin blev arg. och att mamma och pappa blev arga. de hade ju sagt till mig innan. men jag har en tendens att tänka att jag klarar mer än vad jag nog egentligen gör. nu blev det ju ännu värre. nu kan jag inte träna på ett par dagar ändå. detta fick mig att vakna. visst är det bra att röra på sig - men ALLT kan inte kretsa kring träningen. hälsan måste gå först. 

Kommentarer
Postat av: Mahlin

SV: Dom är ifrån Belle shoes :)


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

Din mail:

Länk till din blogg/hemsida:

Feel free to drop a comment:

Trackback