. dagens schema och dagens middag

äntligen så funkar bloggen, en stund iallafall.. gud vad seg den är idag :/

ja, vad har jag gjort? ..
- tittat på ishockey. malmö vann, så jävla skönt..
- fått fina handdukar och en underbar pläd av mamma till lägenheten
- förlorat 100 kronor på v75
- lagat middag och ätit, samtidigt som jag spelade bingolotto
- diskat


fina handdukar.. och pläden :)


här är då min middag..
kycklingfilé marinerad i sweetchili-sås och soja, serverad
med bulgur som jag kokade med vegeta (blir helt perfekt smak),
färska champinjoner och paprika som jag grillade i ugnen.

ibland överträffar jag helt enkelt mig själv, så himla gott det blev!.. kändes lyxigt att stå och laga det till bara mig.. men det är såhär jag får vänja mig liksom.. snart flyttar jag, och då lagar jag inte mat för 3 stycken längre :( känns sorgligt faktiskt.. men det är ändå ganska skönt att lära sig ta vara lite på sig själv.

.. och nu sitter jag här, ska kolla på det nya programmet på tv4 klockan 8, och snart kommer sara..

förresten så har jag gjort lite smoothie på naturell lättyogurt, banan och frusna jordgubbar som jag har hällt i en form och stoppat in i frysen, ska se om det kan bli lite glass-aktigt :) blir nog gott!

Kommentarer
Postat av: belladonna

hejsan mästerkocken! kan man få några recept kanske?aldrig hört talas om den filmen, vad handlar den om?
vad gillar du för genre när det gäller film?
hoppas din kväll blir trevlig

Postat av: belladonna

mums vad gott det låter! ska defentivt prövas

2008-03-29 @ 20:44:09
URL: http://belladonnas.blogg.se
Postat av: bea

god middan såg ut :P

2008-03-29 @ 21:16:22
URL: http://lillasnigeln.webblogg.se
Postat av: sofia

Smart att stoppa in smoothie i frysen! Blev det bra då? :)

2008-04-01 @ 08:28:46
URL: http://dagensmat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

Din mail:

Länk till din blogg/hemsida:

Feel free to drop a comment:

Trackback