.en skön nationaldag

godmorgon :) idag är jag uppe tidigt.. för tidigt för att vara lördag, men jag ska göra fransk pedikyr klockan 9.. och ikväll ska jag ju på min brors 5-års-bröllopsdags-fest. hihi.

igår lämnade jag älsklingen på centralen efter en dundergod lunch på wayne's coffee.. det blev rågbröd med kalkon, grönsaker och hommus för min del, och armin åt toast med sallad.

efter det körde jag till kirseberg - beijers park.. det var backakarnevalen igår och jag träffade på nilla (hon kom hem från england natten till igår.. weeeee), emma, bella och alex.. det var mysigt att sitta där i solen och prata och lyssna på musik.. dessutom fick pernilla se lägenheten. kul att hon tyckte den var fin :)

det blev en snabb inhandling utav råvaror inför kvällen.. sen stack jag hem snabbt för att göra i ordning. klockan 7 kom malin och louise och jag bjöd på en fullkornspastasallad med skinka, sockerärter, pumpafrön, cocktailtomater, gurka, paprika, salladsmix och persilja. mycket uppskattat. lite senare flyttade vi ut i kvällssolen på balkongen, där vi åt plommon, galiamelon, vattenmelon och ananas. det blev några glas vin, men sen när solen gick ner var det inte så varmt längre, så då flyttade vi in.

linda kom dit, och vi blandade lite drinkar.. jag gillar ju inte det egentligen, men den som malin och louise gjorde till mig igår var underbar.. det var froosh, sprite zero och bacardi razz. skitgott! resten av kvällen lyssnade vi på musik och snackade, och bara njöt.. dippade lite grönsaker och så, och hade en mysig kväll. fick inflyttningspresent med. pengar av linda och superfina salladsbestick av malin och louise. tack tjejer :)

nej, nu måste jag gå och lägga lite linfrö i blöt.. det ska svälla 5 timmar innan jag börjar baka bovetefrallorna.

ha en underbar dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

Din mail:

Länk till din blogg/hemsida:

Feel free to drop a comment:

Trackback