. summering och "the orphanage" - recension

nu är det tillbaka till verkligheten. nu är jag på ordinarie plats på ordinarie jobb..

för att summera semestern så har det sett ut ungefär såhär;
- lomma beach
- åkt med hela familjen till zoo i köpenhamn
- haft svärföräldrarna på besök
- museum
- sett sommarchansen
- varit på tropikariet i helsingborg med systern och hennes familj
- träning
- picnic med killen på bo01
- möllevångsfestivalen
- bio
ja, det var nog det hela.. det känns som att man inte har gjort något, men detta är väl ändå en del på två veckor. det tycker jag iallafall.

igår var vi på sjukhuset i lund med armin, och han fick antibiotika. hoppas att han blir bättre snart min lilla stackare. på kvällen tittade vi på "the orphanage" (el orfanato) a.k.a "barnhemmet" som den heter nu när den lanseras i de svenska biograferna. 30 priser och 24 nomineringar har den fått. och det förstår jag. en grymt skrämmande, spännande och gripande film som är hur bra som helst. jag kan inte undvika att reminissa lite till när vi såg skräckfilmen "rec" som även den var utav spansk härkomst. spanska regissörer har verkligen hittat sin rätta genre. "rec" var ett mästerverk näår det gäller skräckfilm, men "the orphanage" slår allt. lättsamt 8 / 10.. kanske t.o.m lite mer.



jag är helt förälskad. denna filmen kommer jag nog se igen i framtiden.


Kommentarer
Postat av: Åsa

På 2 veckor tycker jag det lät som du hunnit med väldigt mycket!



Perfekt med lite filmtips!



/Åsa

Postat av: Jenny

ja verkligen bra och sorglig!

2008-08-04 @ 14:12:54
URL: http://penajs.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Tack för tipset! Ska absolut se den!

2008-08-04 @ 15:07:56
URL: http://www.lillayllet.blogspot.com
Postat av: Malin

Hallllå=) Jaa, den är skit bra:) Ses snart?:)

2008-08-04 @ 18:43:04

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

Din mail:

Länk till din blogg/hemsida:

Feel free to drop a comment:

Trackback