. 10 signaler till SOS Alarm

ja, det låter kanske inte så himla mycket.. och nej, denna gången var det ju inte så dunderakut.. men ändå. tänk om det är världens jävla olycka.. så ska man sitta och vänta tills 10 (!) signaler går fram innan man får hjälp.. nu vet jag inte hur långa intervallen är mellan signalerna, men även en halv minut är en alldeles för lång väntetid tycker jag.
sen kopplade kvinnan mig till polisen. där fick jag stå i kö i 9 minuter innan jag kom fram..

vad hade hänt då?
jo - jag såg en kvinna utanför vårt kontor som såg jätteförvirrad ut.. hon hade på sig en vit pyjamaströja och bara ett lakan lindat runt midjan. anledningen till att jag ringde polisen var min misstanke om att hon eventuellt kanske är senil-dement och helt vilse. när hon sen började gå ute längs med gatan, så blev jag ännu oroligare, så jag ringde till polisen. det kan ju bli hur farligt som helst...
polismannen sa att de skulle köra ut och spana efter henne, och tog mitt telefonnummer. det kan ju vara bra också ifall något äldreboende ringer och säger att de saknar en kvinna, då vet de ju var hon har synts till iallafall.

det blev dagens goda gärning, en riktig samhällskämpe känner jag mig som.

Kommentarer
Postat av: ♥{JUJU}♥ ~ PHOTOS-FASHION-ME

Precis...

Postat av: baba

haha du e duktig du, bravo :d

2008-08-07 @ 14:25:25
Postat av: - F A I R Y T A L E -

Ja jag tror det börjar poppa upp lite idéer i mitt huvud nu, tack! :)

2008-08-07 @ 15:27:05
URL: http://pernillabr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

Din mail:

Länk till din blogg/hemsida:

Feel free to drop a comment:

Trackback