. snö

shuu...


först tänkte jag att jag skulle hålla irritationen inom mig, med allt som rör det här snöovädret, och bara låta det passera ut från mitt samvete - sakta men säkert. men helt ärligt, vafan är det med folk? visst, det har snöat enormt mycket, mer än vi skåningar är vana vid, men man kan faktiskt ta sig till jobbet ändå (förutom de som bor på landsbygden, såklart). det är knappt något folk här på jobbet, knappt något folk ute någonstans. ja, självklart är det halt på vägarna, men det är ju bara att köra 5-10 minuter innan hemifrån, och ta det lite försiktigare.. det är det enda, inget är så besvärligt som folket här nere gör det till. jag skäms litegrann för att vara helt ärlig, jag skäms för att vi är så otroligt dåligt förberedda när vi vet att det ska komma snöstorm. jag skäms för de som jobbar på sj, som har detta problemet varje år, med inställda tåg, och ändå blir det inte några förändringar till nästa vinterhalvår. är det bara jag, eller är vi skåningar helt enkelt för jävla lata? ja, faktumet är helt enkelt, att vi här nere inte klarar av snön.. vi är för bekväma. missförstå mig inte, jag älskar skåne. men helt ärligt.. i rest my case.



så, till något annat. igår, tittade jag på nacho libre med jack black som huvudrollsinnehavare. fan vilken b film. trots den dåliga handlingen så fnissade jag till ett par gånger. en enormt rolig karaktär i filmen förgyllde små, små stunder, esqueleto var hans namn. eftersom jag älskar "fez" i "that 70s show", så kunde jag inte hålla mig när jag såg honom. sjukt skönt snubbe som matchade min humor som en handske. haha, jag skulle kunna se filmen tusen gånger och spola till när esqueleto är med. skulle rekommendera folk att se filmen, bara för hans roliga karaktär, annar är den skit. 4 / 10, tack vare esqueleto. utan honom hade den fått 2.


ja, annars har det inte hänt så mycket. ska träna efter jobbet. ska bli skönt.


have a nice day. och kör försiktigt.


peace / C

Kommentarer
Postat av: baba thugs and harmony

sluta klaga på allt :) baba loves you :)

2007-02-22 @ 16:45:35
Postat av: Anonym

Shääät är det så hemskt hemma :O
Inga människor på jobb?
Stolt över dig som tatt dig dit iaf :)
Mwwaaaaaaa

2007-02-22 @ 19:14:01
Postat av: NILLAAAAA

Haha kanske skulle skriva att de va från mig det förra inlägget

2007-02-22 @ 19:14:38
Postat av: Frans

Fimbulsvintern har för avsikt att komma inom kort... då ska alla oduglingars hjärta frysa till is och de avsedda ska klaras undan rangarök

2007-02-23 @ 14:29:22

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

Din mail:

Länk till din blogg/hemsida:

Feel free to drop a comment:

Trackback