. damnit

shuu...


vart o tränat nu. trött  -  psykiskt, fysiskt, ja, och överallt man nu kan va trött... det är jag.       whatever.

så sjukt trött på det mesta. bah... inget stort som händer, känns som jag behöver nåt.. nån resa eller... i don't know.. gaaaah.. saknar pernilla. vill åka till london, just det .. EXAKT det hade jag behövt.. en helg i london.. få shoppa massa saker och komma ifrån...

fikade med sofi idag efter jobbet på wayne's coffee.. var riktigt skönt. man behöver snacka av sig.. tur att jag har dig sofi här hemma.. inne på waynes coffee lyckades jag hälla ut ett helt rör socker rakt i knät på mig själv.. hade glömt att jag öppnat den, så tog jag den på andra hållet för att öppna, så var den redan öppnade sidan neråt.. haha.. många incidenter med socker på sistonde :)


till något annat...


kravallerna i grannlandet är något av det sjukaste på länge. aldrig har jag sett så många poliser på ett och samma ställe samtidigt...

utegångsförbud.. det hör man mest om när det gäller krigsdrabbade länder o.s.v.. ikväll utfärdades det i Köpenhamn, enbart några mil från där jag sitter just nu.. känns konstigt på något sätt, att den annars så lugna staden Köpenhamn, under en dag har utvecklats till ett nordiskt Paris.. där man måste ta till brandbomber, stenar, glasflaskor o.s.v. för att visa sina opinioner. jag förstår dem, de stackars danska ungdomarna.. vad *** tänker staten på egentligen ? att sälja ett hus som så många ungdomar har haft nytta och glädje av, till en frikyrka, som dessutom har tagit beslutet att riva byggnaden..tänk så skönt det har varit för de danska ungdomar som har problem hemma, att ha ett ställe att kunna vara på.. nu skulle de helt plötsligt flytta från sin fristad och bara acceptera att deras "mecka" ska rivas...

jag förstår till viss del uppståndelserna idag, jag förstår ungdomarna, kanske för att man själv en gång i tiden var en snorvalp som hängde på sockerbitstorget och smygrökte, bara för att man inte hade något annat ställe att vara på..

synd bara för allmänheten i köpenhamn, att detta har behövt gå så långt.. så att butiksägarna måste spika igen sina skyltfönster och dörrar, för att undvika att de ska krossas...

tro mig, poliserna e inte så oskyldiga som de utger sig för att vara... jag kan inte undgå att blicka tillbaka till de mff-supportrar som blev misshandlade av dansk polis i april 2005.. otroligt fel när lagens väktare blir emotionellt inblandade i saker och ting.. då rinner det lätt över bägaren, och de tar till oprovocerat våld.

vad är det som döljer sig bakom uniformerna egentligen?

that'll do it for now.. fått skrivkramp.

peace / C

Kommentarer
Postat av: Anonym

its a uniform thing isnt it? makes you think you're powerful, makes you feel suverian so it makes you feel more honorable.
it almost feel sadistic how you beat us with sticks, throw mase and fists... you dirty cop show me your badge number

2007-03-02 @ 15:47:02

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

Din mail:

Länk till din blogg/hemsida:

Feel free to drop a comment:

Trackback