. fullkornspizza och nya möbler

hello :) måndag igen.. vad fort helgen har gått. bläh. hade velat ha iallafall en till ledig dag..

helgen har mest gått åt till att fara runt på olika ställen för att handla möbler till lägenheten. det blev iallafall
 från ilva. så himla glad blev jag, har tittat på den jättelänge, men tvekat lite för prisets skull.. men till sist köpte jag den, bättre att ha någonting som man är supernöjd med! var och hämtade den igår. fy vad tung den var.

vi köpte också  till balkongen. jättefina.

i lördags promenerade vi på kvällen till videobutiken.. hyrde tre filmer i tre dagar..  med michael douglas.. det var en helt okej komedi faktiskt.  - ganska våldsam och köttig film.. smått dålig emellanåt när det gäller ljudeffekter och bildövergångar.. helt okej den också. men inget för känsliga. vi hyrde en till film, men den minns jag inte vad den heter.. den ska vi se ikväll, så jag skriver vad jag tycker sen.

igår var vi och tittade på soffbord.. och sen på kvällen bestämde vi oss för att käka på italiensk restaurang.. supermysigt var det. eftersom alla pastasåserna var gjorda på grädde, så var det fettsnålaste på menyn pizza.. tro det eller ej!.. valde en barnpizza med fullkornsbotten, sen kör ju italienarna på mozzarella-ost, och den de hade var mycket fettsnålare än vanlig pizzaost. iofs så skrapade jag bort osten ändå. men jag har iallafall ätit pizza, och det var ju typ 8-9 månader sen jag åt pizza sist. woohooo. älskling åt en pastarätt med sås med salami och karljohan-svamp. kolla bottnen på pizzan, helt brun - det var supergott iallafall!


två stora skinkskivor som ligger över hela, och inte massa småstrimlat tjafs. det är italien det.

Kommentarer
Postat av: sofia

okej, haha :) jodå helgen var ganska bra, har fått mycket gjort ^^

vad gott med pizza !


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

Din mail:

Länk till din blogg/hemsida:

Feel free to drop a comment:

Trackback