. dagens middag och bantnings-biktning

tjohoo. tillbaka från gymmet och en underbar middag som jag svängde ihop.

det blev hemmagjord broccolisoppa, och till gjorde jag kycklingquesadillas (på fullkornstortillas)
resultatet blev superbra iallafall.


grunden till mina quesadillas.. här är de färdiga... och soppan, med en klick lättkesella.

funderar ofta på vad jag skulle sysslat med egentligen. jag älskar ju att laga mat, har alltid gjort det.. men jag tror inte att yrket som kock hade passat mig ändå. helst av allt hade jag velat jobba med inredning och design, det som jag brinner för.. och sen självklart vill jag ha utbildningen som makeup-artist avklarad också.. så kan man frilansa som makeup-artist och ha inredare/designer som fulltidsjobb.. thats my dream.

men som sagt - its a money question. jag vill verkligen inte säga upp mig och börja plugga heltid.. jag behöver cashen till min nya lägenhet och så.. helst av allt hade jag velat komplettera med kvällskurser inom inredning.. är det någon här som vet någon bra?

fick en kommentar idag från "louise" angående min viktnedgång.. och svaret är - nej :) jag tar inte illa upp. och nej, jag är inte besatt.. det kanske verkar så, men den sunda livsstilen har blivit en del av min vardag. och jag tycker det är superkul! jag hetsar inte för att gå ner de sista kilona, utan prio nummer ett är som sagt att hålla vikten där jag är nu.. och sen om jag går ner 3-4 kilo till det är bara ett plus. jag höll på att tappa greppet ett tag, och började bli beroende, på helt fel sätt.. men det är då man måste inse (jag gjorde det genom familj och vänner) att det inte är hälsosamt.. tvärtom nu så tycker jag bara att det är roligt :) hoppas det går bra med din viktnedgång och att du fick svar på det du undrade över!

förresten. snart är det csi..
catch u later.

Kommentarer
Postat av: Louise

Det var ett jätte bra svar :) har bara lite frågor om det går bra? Du vet när man flyttar ihop med mannen i ens liv.. då går man upp ett par kilo. Eller jag gjorde det iaf haha plus att jag började med p-piller. Jag har gått upp typ 10 kilo på två år. Nu har jag satt igång med att äta bättre och tränar ett par gånger i veckan.. Jag har ine hållt på länge bara 3 veckor. en jag börjar redan tröttna eftersom jag inte ser något resultat.. hur lång tid tog de innan du började gå ner, vad åt du? Var du väldigt överviktig innan eller hade du bara gått upp lite i vikt? många frågor :) du ger mig väldigt mycket insperation!

2008-03-10 @ 20:27:41

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

Din mail:

Länk till din blogg/hemsida:

Feel free to drop a comment:

Trackback