. ben & jerry glass-nyheter

har tittat på csi, äntligen är originalserien från las vegas tillbaka. den är utan tvekan den bästa csi av allihop.

har hittat två till glassar jag måste testa innan sommaren är slut

Välfylld vaniljglass med skönsjungande mjuka brownies och strömmande hallonsås.
Vaniljglass med flödande virvlar av marshmallows och smaskiga isbjörnar av vit choklad.


jag tror inte jag behöver säga mer. ben & jerry är genier. man borde fan ta en tripp till usa bara för det.



svar till louise:
jag gick ner nästan direkt eftersom jag hittade min "bov" - vit pasta..ens "bov" är något du äter väldigt ofta som du kanske inte tänker på.. rutinerna liksom, det är dem man måste bryta. t.ex om du tar en macka varje kväll.. byt den till en frukt etc. jag bytte vitt bröd mot fullkornsbröd och bröd med mycket kostfiber.. och vit pasta till fullkornspasta (zetas är supergod).. sen struntade jag i alla sötsaker. dricker mycket vatten, det hjälper, och mättar. det är individuellt hur fort förändringarna syns.. men tänk p ådet jag skrev.. har du någon "bov"?.. jag hade en del övervikt.. jag gick upp när jag skadade mitt knä och läkarna konstaterade att jag aldrig kunde spela fotboll mer.. hade spelat i 11 år. det går fort då, man fortsätter äta som vanligt, men man tänker inte på att man inte rör sig lika mycket som man gjorde.. nu har jag hittat träningar som passar mig, och som dessutom har gjort mitt knä mycket starkare igen! det viktigaste är att du inte tappar motivationen nu.. det är jättebra att du har satt dig för att göra en förändring. tänk bara på att inte sätta för höga mål och krav på dig själv. sätt hellre delmål.. ett par kilo i taget. tänk på att promenader gör jättemycket. ta en promenad efter middagen med en väninna eller din kille, det gör susen! hoppas du har någon nytta av mina tips :)


godnatt :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

håller med dig! Ben & jerrys gör världens bästa glass!

Postat av: Carro

Dom såg väldans goda ut ! :D

2008-03-11 @ 18:11:13
URL: http://acmd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

Din mail:

Länk till din blogg/hemsida:

Feel free to drop a comment:

Trackback