. söndags-shopping och malmö-göteborg

äntligen är mitt ofrivilliga blogguppehåll slut! weeee. sjukt vilken abstinens man fick ändå, när man inte kunde gå in och skriva inlägg, och inte kommentera på andras. haha. men nu är vi back on track. underbart.

nu ska vi se vad ni har missat.. i lördags kväll frös jag in en smoothie som jag gjorde, i hopp om att få lite glass-liknande känsla, men med få kalorier. det blev super - precis som sorbet :) yummy

här är min sorbet, med lite kiwi till. mums!
somnade tidigt på lördagkvällen.

.. på söndagen steg jag upp, och stack till nova med sara direkt efter frukosten. tur att jag hade med henne, annars hade jag kommit hem med betydligt fler påsar än jag gjorde. hon påminde mig ständigt om att jag ska till köpenhamn på lördag, och att jag kanske hittar bättre saker där.. till sist köpte jag, 1 klänning, 1 halsband, 1 par skor och 1 par capri-jeans.. nöjd med inköpen.. men jag längtar till lördag. köpenhamn = maximal shopping!


ljusbruna pumps, din sko
passar utmärkt till min skinnjacka

klänning och halsband - gina tricot
har redan såna klänningar, men ingen turkos :) sommarfint :)

mina jeans var från topshop, tyvärr har jag ingen bild på dem, men ni får se dem i framtiden.


måndag

igår jobbade jag, fruktansvärt stressat hela dagen, och massor med saker som kom upp.. men det blev ett träningspass efter ändå. .trots att jag var helt slut. jag försöker att alltid ta mig till gymmet, hur omotiverat det än känns.. för när jag väl är där så kör jag till tusen procent. jag kan ärligt säga att det kändes superskönt efteråt igår.

hem fort, duscha och slänga ihop en maträtt.. det blev en gratäng med kassler, fullkornspasta, broccoli, färska champinjoner och purjolök. enkelt och gott.. och perfekt att ha med till lunch idag :)
efter middagen blev det snabbt ombyte, och sen stack jag till möllan för att träffa upp dake o kevin och dakes kusin.. vi tog en promenad bort till stadion.. köerna var långa, men till sist kom vi in.. vi var på plats.. årets premiär stundade.. malmö mötte göteborg på hemmaplan!

matchen var bra.. stundtals iallfall. inledningen var dålig, men så är det alltid efter ett längre uppehåll. en bit in i andra halvlek spelade malmö upp sig, och jag kände åter igen mitt kära malmö. matchen slutade dock 1-1, vilket var synd, för malmö förtjänade ett mål till. vi ser fram emot djurgården borta på lördag!

it doesn't get any better than this

tisdag

här är vi nu, en bit in på tisdagen.. och jag ser fram emot en dag FYLLD av bloggande :)




Kommentarer
Postat av: Käthe

Skönt att bloggarna är tillbaka. :)

Postat av: Rebecca

Pumpsen var verkligen superfina!

2008-04-02 @ 10:59:15
URL: http://rebeccasunderbaravarld.blogg.se
Postat av: Victor

Snurrigt att vi stod typ ett par meter ifrån varandra på matchen men inte såg varandra :p

2008-04-04 @ 02:57:38

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

Din mail:

Länk till din blogg/hemsida:

Feel free to drop a comment:

Trackback