. fullkornsfisk och vita chokladmuffins

wee.. idag är det bara två dagar till bullen kommer.

igår gjorde jag fullkornsfiskpinnar, och en egen sås på naturell lättyoghurt till. supergoda faktiskt! de smakade bättre än de vanliga fiskpinnarna.. dessa var helt krispiga.. sen var det iofs hundra år sen jag åt fiskpinnar, så det var efterlängtat.. men jag kan rekommendera dessa iallafall :)



efter middagen kom jag på att jag behövde handla inför morgondagens bakeri.. ska ju göra vita chokladmuffins med polly i och piroger med olika fyllningar som vi ska äta till middag på fredag när älskling kommer. jag kom på att jag faktiskt inte behövde ta bilen.. det är inte speciellt långt till burlöv center ju.. cykeln har inte varit framme på länge, och eftersom vädret var superskönt igår, så åkte den fram.. pappa följde också med. skönt, och vårigt kändes det att trampa runt.. nu längtar jag ännu mer efter värmen. ska börja cykla allt oftare, jag gör ju faktiskt miljön en tjänst också :) cheesy but true.

förresten så gick jag in på kicks.. (som vanligt).. noubas vår-makeup kommer denna eller nästa vecka. can't wait!

kom hem, rensade ut i alla skåp och skafferier, sorterade och höll igång. jag gillar det här med feng shui. man borde rensa lite oftare.. inte bara skafferi då. haha. men garderoben, ens lådor.. allt onödigt man har samlat på sig. det gör faktiskt gott för själen. man blir helt.... ren.

på kvällen stack jag och pernilla till möllevångstorget och mascot för en kvällsfika.. mysigt det var att kunna sitta på uteserveringen utan att frysa. har saknat möllan faktiskt, var alldeles för längesen. det blev en kopp te och massa mysigt prat.. bland annat om hur jävla mycket vi hade shoppat om vi åkt till usa. vi måste dit!


svartvinbärste och ett myllrande mascot..

vid 10 körde jag och min blommiga sjal hemåt..
.. tack för en mysig kväll gumman!
image525



Kommentarer
Postat av: Anonym

fullkorns fiskpinnar lät spännande... ska jag köpa ngn gång!


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

Din mail:

Länk till din blogg/hemsida:

Feel free to drop a comment:

Trackback