. biktad på en måndag - 24 frågor

Eftersom sofia frågade så gulligt så svarar jag på enkäten. haha.


1. Hur länge har du bloggat?

Sedan februari 2007

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv börja blogga?
Hade ingen åsikt speciellt, ville bara ha nånstans att skriva ner allt som händer i mitt liv..

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Linnéas skafferi, den är hur mysig och hemtrevlig som helst, samt med superfina illustrationer.

4. Hur känner du dig inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Smått jobbigt faktiskt.. haha. skrev allt i kursivt.. och snålt med bilder.

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
säkert 20 stycken.. jobbar framför datorn, så så fort det blir någon tid över läser jag andras bloggar :)

6. Av de bloggare du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar/t.ex. teknikbloggar, modebloggar, politikbloggar?
Det är mestadels mat och mode-bloggar.. en film-blogg också.

7. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om?
Natacha Peyre.. men hon är superskön och rolig att läsa om.

8. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om?
Sofia, faktiskt.. en hälsomedveten mat-galning som mig ^^

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De tycker det är kul..tror jag iallafall.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja, det tror jag..

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränser hela tiden?
Ja.. man vet vad som är lämpligt och olämpligt att skriva om just nu faktiskt...

12. Nämn några saker som du aldrig skulle blogga om och varför?
Jag skulle aldrig blogga om något som är för privat, eller något som inte känns som "jag". det är falskt.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
Till en viss del är det ju kul att läsa kommentarerna varje dag, det är ju dem som håller en glad om dagarna.. men jag bloggar mest för min egen, och mina närmastes skull.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ganska så väl faktiskt.. men det beror ju på hur pass mycket personen öppnar sig i bloggen..

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej, inte folk vars bloggar jag har hittat.. bara mina egna kompisar, som också bloggar.

16. Tror du det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, absolut, vissa går till överdrift, eller skriver för privata saker.. det kan slå tillbaka sen.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar. Och isåfall: Hur har du hanterat detta?
Nej, inte som jag kan minnas iallafall..

18. Har du skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej.. skulle inte skriva något som jag inte menar..

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Att jag lägger för mycket tid på bloggen kan jag tänka mig.. men det är ju så himla kul :)

20. Tror du att du fortfarande efter två år bloggar? I såfall: Tror du att ditt bloggande förändrats då?
Ja, det tror jag.. jag älskar min blogg. förmodligen har jag ny design.. har redan börjat tröttna på min nuvarande.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
ja, det tror jag

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Jag har fått rensa mina tankar dagligen, och det är superviktigt för mig..

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Jag har fått "vidgade vyer" och lärt mig att acceptera folk, på ett helt annat sätt..Nu läser jag vissa människors bloggar, som jag aldrig någonsin hade trott förut. Nya erfarenheter, och massor av bra tips!

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Nilla, Bella, Sessan, Linnéa och Lina

Hoppas att ni får en underbar dag :)


Kommentarer
Postat av: Linnéas Skafferi

Tack så hemskt mycket för de fina orden!! Det värmer!

Postat av: lina

Kul att bli utmanad, men jag har ju redan svarat på dessa frågor då annamaria utmanade mig!!

2008-04-28 @ 15:39:28
URL: http://linalikesmat.blogspot.com
Postat av: sofia

Duktig du är som orkade ta dig an utmaningen :P

2008-04-28 @ 17:48:15
URL: http://dagensmat.blogg.se
Postat av: Sessan

Tihi... jasså du... det ska jag svara på!Men inte ikväll,. då min hjärna är ganska tom. Imorgon blir nog bra! Kram kram

2008-04-29 @ 00:03:15
URL: http://sessan82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

Din mail:

Länk till din blogg/hemsida:

Feel free to drop a comment:

Trackback