. bachelorette party / bridal shower

ja.. vad vi än kallar det så var möhippan helt underbart perfekt!
allt gick enligt planerna, och vissa bitar blev t.o.m bättre än jag förväntade mig!.. så skönt att få ge sin syster en dag där bara hon är i centrum - och allt kretsar kring henne.. dagen blev såhär;

1. Kidnappning i hemmet. Vi bara stormade in och hon blev helt överväldigad. underbart.

2. Champagnefrukost på Åkarps IP.. där det förövrigt pågick en match mellan MFFs och Åkarps pojkar. Men ju fler folk desto roligare. Så det blev helt lyckat.

3. Ankomst i stan, där "skattjakten" kom igång.. Min syster fick ledtrådar, ur vilka hon skulle försöka klura ut vilka affärer hon skulle gå till. I affärerna fick hon paket som jag hade placerat ut innan.. Och i paketen låg delar av den utstyrsel hon skulle ha på sig på kvällen. Mitt i skattjakten satte vi oss en stund i solen vid kanalen, och fyllde på med lite alkohol, och vatten..

4. Lunch på Saluhallen (Lilla torg).. Där vi hamnade mitt i supporterbråk mellan IFK Göteborg och Malmö FF.. Min svägerskas min var obetalbar där jag började skrika med "Hata, hata, hata göteborg".. haha. "Catty förfan skärp dig" blev uttrycket hon fick fram, och jag bara skrattade..  Lite komik i det hela..

5. Åkte till pappas jobb, där vi fick vara i ett par timmar, för att fixa oss, dricka sprit och käka lite snacks. Min syster fick duscha efter en lång dags promenerande, och sen blev hon sminkad utav vår svägerska.. Pepi gillade inte mina shots av Apple sour. haha. Så jag fick dricka resten i flaskan själv.

6. Kom och träffade Magnus, som äger Flow music studio i Malmö.. Syrran hade ingen aning om vad hon skulle göra där.. Och Magnus trissade upp henne ännu mer när han sa "jag hoppas att du inte är rädd för höjder"... Sen la han till - för vi ska upp på tredje våningen. hahaha. ett torrt skämt i min smak. helt lovely.

7. Drinkar på Pickwick pub, i väntan på att klockan skulle bli 19.45 då det var dags för middag.

8. Buffé på S.t Markus vinkällare. Sjukt mycket mat, dessutom var den helt underbart god. Mycket skratt, och folket blev rätt så lulliga. Skitroligt.

9. HIPP nattklubb. Fyfan säger jag bara.. Dans, dans, sprit, sprit. Ett tag tappade jag kontrollen över hur många shots jag hade köpt, och hur många gånger jag hade använt mitt betalkort.. Så jag fick hålla igen lite med spriten mot slutet. Nu när jag tänker efter var det nog lika bra..

10. 02.30 var jag, syrran, jenny, sandra, sara och tanja på mcdonalds.. alla var helt väck. helt slut. överdrivet slitna efter en sjukt lång dag. taxi hem lite senare.. så vi var väl hemma vid halv 4..

HELT UNDERBART. JAG ÄLSKAR DIG MIN KÄRA SYSTER! Hoppas att din dag blev underbar!

189108-154

systrarna utanför studion.




igår kväll träffade jag linda.. som hade kommit hem från turkiet på natten. vi inledde kvällen på mello yello, där jag drack 2 öl, antagligen lite för snabbt - för jag blev helt lullig. kan ha att göra med dagen innan kanske... sen gick vi fnissande mot gustav adolfs torg, där linda käkade. och jag tappade ut allt i hennes plånbok. lullig var det ja...

vi gick tillbaka till stortorget, och hämtade lindas bil.. på vägen hem så kom vi på att vi inte alls ville hem än egentligen.. så enligt impulsen så körde vi in till lund och flippade sönder oss. jag, linda och fm-sändaren till min iPod. oslagbar trio. jag är helt hes idag som vi sjöng. och alla snobbar i lund som kollade snett när vi pumpade hög musik. haha. ett litet problem dock.. det visar sig att lund är något utav den mest komplicerade staden när det gäller bilkörning. man snirklar runt eftersom varannan gata har "fordonstrafik förbjuden".och till sist hamnade vi inne bland en massa byggnader.. lunds universitet. arlövsnationen intog.. haha... men vi stannade inte så länge precis -utan vi körde vidare.. helt plötsligt var man ute på landet. trodde aldrig vi skulle hitta hem.. men vi sjöng vidare och snirklade runt, och till sist kom vi ut på motorvägen mot malmö.. och vi kom hem..

så roligt. så roligt.




och idag ska jag träna.



Kommentarer
Postat av: Nilla

Kul att möhippan blev lyckad så orolig som du varit lilla snuttan :)
Jackan är super fin it fits u great!
Puss

2007-10-08 @ 14:03:53
Postat av: Syrran

Jag har sagt det innan och säger det igen. TUSEN tack för en underbar dag, jag hade SKITroligt :) :) :) Puss o kram, jag älskar dig!

2007-10-11 @ 11:57:11

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

Din mail:

Länk till din blogg/hemsida:

Feel free to drop a comment:

Trackback