. problematik i sveriges landslag

shuu....


oh, jag får inte nog av solen. tänk som lite ljus kan ändra ens humör.. underbart.

igår.. tränade jag. intensivt konditionspass, sen pressade jag benen och rumpan fett mycket. kunde knappt gå ut från gymmet utan att benen vek sig. skönt.

på kvällen kollade jag på fotboll, och grey's anatomy.

för att summera fotbollsmatchen mellan nordirland och sverige räcker nog ett ord - katastrof.

har suttit och läst oändligt många debattartiklar nu på morgonen där folk pekar ut olilka spelare i landslaget som "syndabockar". helt fel. har inte svenska folket förstått än att det gång på gång är taktik- och tränarfel? hur kommer det sig annars att lagerbäck och andersson lyckas att ta ut helt fel startelvor varje gång det är landskamp på gång? 

gårdagens katastrof, kan inte förklaras på annat sätt än att förbundskaptenerna helt enkelt gjorde ett stort misstag. jag kan kritisera hur mycket som helst här, men jag ska fatta mig kort;

1. hur f*n kan man få för sig att det skulle vara bättre med niclas alexandersson istället för christian wilhelmsson..? jag menar, för att göra mål, så måste man satsa offensivt. det går inte att bara tänka på att man ska försvara sig och spela "säkert".  vilket inte ens funkade det, med tanke på att de släppte igenom sjukt mycket i försvaret...

2. har det inte kommit fram att anders svensson har blivit fett ojämn, och enbart klumpig på planen? misstag, på misstag, på misstag. oh my god. glömt att ni har en talang som heter kim källström?

synd bara att förbundskaptenerna upptäckte snedsteget för sent, och rättade till den problematiska startelvan först när det blev halvlek. vad ska man säga? kan ni vara snälla och lära av era misstag DENNA gången?

en eloge till johan elmander som kämpade för hela laget, han har kvaliteter som inte många fotbollsspelare besitter; bastant och hård i kroppen, samtidigt som han är fruktansvärt snabb. och vilket spelsinne han har. bäst på planen igår. utan tvekan.

en extra-eloge till allas våran mff:are daniel andersson som slet som ett djur på mittfältet och inte gav upp. starkt.


nog om det.


idag landar pernilla här hemma, äntligen ska jag få träffa min älskade mulatt igen. saknat dig.


that'll do it for now.


peace / C

Kommentarer
Postat av: baba bundy

haha synd att vi andra inte e bastanta o hårda

2007-03-29 @ 11:28:01
Postat av: Anonym

Jag håller verkligen med när det gäller fotbollen!! BLÄ.
Kul o träffa dig igår gumman :) vi synes ikväll!!!
Puss & Kram

2007-03-30 @ 10:18:47

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

Din mail:

Länk till din blogg/hemsida:

Feel free to drop a comment:

Trackback