. "din placering i kön är nummer 37"

shuu..


back on track, måndag igen. helgen har varit fylld av födelsedagar, så jag har mest spenderat den med familjen..
.. fast igår kväll så gick jag ut med sofi.. en skön avslutning på helgen, som resulterade i nästan 3 öl på mello yello, en lång runda i stan (i stormen), och massor av skratt. superb helgavslutning.

till något helt annat. har fått sjukt mycket pollenallergi, redan. kliar i ögonen, nyser konstant, och kan knappt andas. har fett ont i lungorna.. kom på att det nog är bäst att gå till någon läkare, för att kolla upp min astma..så jag ringde upp arlövs vårdcentral, i förhoppning om att kunna få en tid.. mina lungor gör verkligen ont... möttes av en äldre dams röst som vänligt förklarade "din placering i kön är nummer 37". förväntade mig att det skulle gå relativt fort ändå, det är ju trots allt sjukvård, så de borde ju ha ett snabbt system för att få fram kunderna så fort som möjligt. yeah yeah säger jag bara.. har suttit i kö i 32 minuter och 10 sekunder nu och har enbart klättrat 7 placeringar.. dvs.. nu berättar den alltför vänliga tanten att jag är nummer 30... känns som om man hinner insjukna i fler sjukdomar än denna innan man kommer fram.. bra service de har på sjukvården idag... whatever. får sitta här och ha ont och bara vänta ut tiden...


återkommer senare.


peace / C

Kommentarer
Postat av: baba benassi

i iran hade man minsann inte behövt stå i kö så länge!
hahaha, stackars lilla fisen som inte mår bra :(
älskar daj

2007-03-19 @ 15:19:37

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

Din mail:

Länk till din blogg/hemsida:

Feel free to drop a comment:

Trackback